Αισθήσεις

Εδω η εμπειρια που αποκτουμε μεσω των αισθησεων παιζει τον πρωτο ρολο. Το ζητουμενο ειναι η αισθητικη απολαυση. Η τεχνη, ο κινηματογραφος, η λογοτεχνια, το θεατρο ακόμα και η μαγειρικη, τα ταξιδια και η (καλη) τηλεοραση δινουν την πρωτη υλη αυτης της ιστοσελιδας

Σάββατο, Σεπτεμβρίου 30, 2006

Έλλη Λαμπέτη: Η τελευταία παράσταση

Μια προσωπική αφήγηση

Φρίντα Μπιούμπι
Βιογραφία-Θέατρο
Εξάντας
286 σελίδες

Γενικά οι βιογραφίες δεν μου αρέσουν. Έναυσμα για να διαβάσω τη βιογραφία της Έλλης Λαμπέτη ήταν η μεταφορά της στην τηλεόραση σε μια ακριβή παραγωγή (εξ όσων κρίνω από τα trailers που έχω δει). Δυστυχώς η ηλικία μου (γεννήθηκα το 1981) δεν μου επέτρεψε να δω τη Λαμπέτη στο θέατρο. Από αφηγήσεις των γονιών μου έμαθα ότι στη σκηνή ήταν συγκλονιστική. Η μόνη επαφή που έιχα με την Λαμπέτη ήταν μέσα από τις λιγοστές (και σπάνια παιγμένες στην τηλεόραση) ταινίες της. Ειδικά στην τελευταία ιστορία της Κάλπικης Λίρας και στο Κυριακάτικο Ξύπνημα ήταν εξαιρετική. Η Λαμπέτη μου άρεσε πολύ και ως γυναίκα. Ήταν ο συνδυσμός ταλέντου και κομψότητας.
Διαβάζοντας τη βιογραφία της με εξέπληξε το πόσο ταπεινή ήταν. Σε ενα σημείο λέει χαρακτηριστικά: "Ο Θεός μου έκανε τη χάρη την ξεχωριστή να μου δώσει ένα μεγάλο ταλέντο που εγώ δεν αξιοποίησα. Χρησιμοποίησα το μίνιμουμ". Ποια η Λαμπέτη; Η σημαντικότερη Ελληνίδα ηθόποιος της τελευταίας 50ετίας! Οποιαδήποτε άλλη στη θέση της θά έλεγε ότι εγώ είμαι και άλλη δεν είναι. Το βιβλίο ουσιαστικά είναι συνδυασμός απομαγνητοφωνημένων συνεντεύξεων της Λαμπέτη και προσωπικών αφηγήσεων της Μπιούμπι. Διαβάζεται εύκολα και νομίζω ότι πρέπει να αποτελεί πολύτιμο μάθημα για τους νέους ηθοποιούς

8 Comments:

  • At 02:35, Blogger Κωστας said…

    Υπάρχουν όμως ορισμένα ντοκουμέντα που μπορείς να αποκτήσεις σχετικά εύκολα:
    "Το τελευταίο Ψέμα" ταινία τού τέλους τής δεκαετίας τού '50. Τού Μιχάλη Κακογιάννη. Υπάρχει στο amazon.ca (βεβαίως βεβαίως ... πού αλλού;) με άλλον τίτλο' "A Matter of Dignity" νομίζω ...
    Μιά κασετίνα cd με ηχογραφήσεις από παραστάσεις της...
    Το επόμενο Πάσχα, στην κρατική τηλεόραση εννοείται, θα δεις και, κυρίως, θα ακούσεις την Λαμπέτη να διαβάζει σχετικά με την Μ. Εβδομάδα κείμενα των Ευαγγελίων.
    Αυτά ...(ως μεγαλύτερος ;-) )

     
  • At 11:45, Blogger not the boy next door said…

    Κώστα καλως ήρθες στον κόσμο των Αισθήσεων.

    Σε ευχαριστώ για τις προτάσεις σου

     
  • At 12:42, Blogger regina_ said…

    Θυμαμαι οταν ημουν μικρουλα και η τηλεόραση εδειχνε καποια ταινία της,δεν τη χωνευε η μητερα μου και εγω απορούσα γιατι. Μου φαινόταν τόσο καλη.

     
  • At 04:32, Blogger coolplatanos said…

    Αγαπητέ φίλε, "not the boy next door" είχα την τύχη να τη δω στην παράσταση "Δεσποινίς Μαργαρίτα" το 1974, αν θυμάμαι καλά κι ήταν πράγματι συγκλονιστική. Δυστυχώς δεν επιδίωξα να τη δω σε άλλες παραστάσεις, γιατί τότε δεν αντιλαμβανόμουν όσο σήμερα το μέγεθος της. Εχω κορνιζάρει κάποιες φωτογραφίες της από περιοδικό και την έχω σπίτι μου να τη θυμάμαι με την απέρριτη παρουσία της... Η νεαρή ηθοποιός που την υποδύεται στη σειρά αποδίδει πολύ πειστικά την ποιότητά της. Εχω διαβάσει το βιβλίο της Φρίντα Μπιούμπι όταν πρωτοεκδόθηκε και δεν θυμόμουν λεπτομέρειες και μου άρεσε να βλέπω τη σειρά που νομίζω είναι ιδιαίτερα καλογυρισμένη. Κάποια στιγμή όμως λόγω προσωπικών προβλημάτων έχασα τη συνέχεια. Ολοκληρώθηκε κι έβαλαν επαναλήψεις ή λόγω γιορτών έχει παλιά επεισόδια; Αυτά από μία επίσης παλιά...

     
  • At 20:13, Anonymous Ανώνυμος said…

    ΕΙΜΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΝΕΟΤΕΡΕΣ ΘΑΥΜΑΣΤΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΣ ΛΑΜΠΕΤΗ,ΚΑΘΟΤΙ ΓΕΝΝΗΜΕΝΗ ΤΟ 1989,ΑΛΛΑ ΕΧΩ ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ΜΑΓΕΥΤΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΗΘΟΠΟΙΟ.ΕΧΩ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΤΗ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ Φ.ΜΠΙΟΥΜΠΗ ΚΑΙ ΤΟΥ Φ.ΓΕΡΜΑΝΟΥ.ΛΑΤΡΕΨΑ ΤΗ ΛΑΜΠΕΤΗ ΑΠΟ ΟΣΑ ΕΧΩ ΔΙΑΒΑΣΕΙ,ΑΠΟ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΕΣ Σ΄ΕΚΕΙΝΗ...ΝΟΙΩΘΩ ΠΟΛΥ ΑΤΥΧΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΗΝ ΠΡΟΛΑΒΑ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ.ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ ΤΗΝ ΕΚΤΙΜΗΣΑ ΚΑΙ ΤΗ ΘΑΥΜΑΣΑ ΓΙΑΤΙ ΗΤΑΝ ΑΝΘΡΩΠΟΣ.ΕΧΩ ΔΕΙ ΜΟΝΟ ΕΝΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΣΤΗΝ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΚΑΙ ΚΑΘΗΛΩΘΗΚΑ!ΨΑΧΝΩ ΥΛΙΚΟ[ΕΚΤΟΣ ΔΙΔΙΚΤΥΟΥ]ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΑΜΠΕΤΗ.ΠΟΥ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΡΩ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΗΣ?ΤΑ ΕΠΕΙΣΟΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ.ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΕΧΕΙ ΣΤΙΣ 16 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ.ΟΠΟΙΟΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ ΕΙΧΕ ΤΗΝ ΤΥΧΗ ΝΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΣ ΓΡΑΨΕΙ ΤΙΣ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΟΙ...ΑΤΥΧΟΙ!ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

     
  • At 16:14, Blogger zarathustra said…

    Χρόνια πολλά




    σε όσους αγρυπνούν




    για τον Φίνεγκαν




    ή αφυπνίζονται με τον Οδυσσέα...


    Happy Bloomsday!

     
  • At 10:29, Anonymous Ανώνυμος said…

    ΜΠΟΥΚΟΤΑΖ ( ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΓΙΑ ΤΟ POST )
    15 Δεκεμβρίου - Κατεβάστε το γενικό για 15 λεπτά
    ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΔΕΙΞΤΕ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΣΑΣ
    ΣΤΙΣ 15 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΕΘΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΤΙΜΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΔΕΗ
    15 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ΗΜΕΡΑ ΣΑΒΒΑΤΟ ΚΑΙ ΩΡΑ 12.00 TO ΜΕΣΗΜΕΡΙ, ΓΙΑ 15 ΛΕΠΤΑ ΚΑΤΕΒΑΖΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΔΙΑΚΟΠΤΗ
    ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ!!!!
    ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΤΟΙΜΟΙ ?
    NEO ΙΝΚΑ
    http://www.newinka.gr
    http://www.newinka.wordpress.com

     
  • At 04:28, Anonymous Ανώνυμος said…

    Hi there colleagues, how is all, and what you would like to say on the topic
    of this post, in my view its actually awesome for me.

    Feel free to surf to my web-site :: lose weight fast
    Also see my website :: phen375 reviews

     

Δημοσίευση σχολίου

<< Home